_

Τρίτη 7 Μαΐου 2024

Φροντίζοντας το Bug Out Vehicle (Όχημα Διαφυγής)

Bug Out Vehicles (BOV).
Αλλά σχεδόν πάντοτε τα άρθρα μένουν μόνο στο τι βάζουμε μέσα στο όχημα και όχι στο τι πως θα πρέπει να φροντίσουμε το όχημα ώστε να μας αποδώσει τα αναμενόμενα.

Και μάλιστα όχι μόνο με στο σκεπτικό να μας πάει στον τελικό προορισμό, αλλά και να συνεχίζει να λειτουργεί μετά από τα ταξίδι αυτό. Και μάλιστα σε συνθήκες έλλειψης υλικών, ανταλλακτικών και δυνατότητας εξειδικευμένων επισκευών.

Παρακάτω θα σας αναφέρουμε τα μέτρα και τις πρόνοιες που θα πρέπει να πάρει ένας Prepper ή Survivalist, για να κρατήσει λειτουργικό το όχημα του.

1. Προγραμματισμένα Service.

Σε πολλούς δεν αρέσει η ιδέα των προγραμματισμένων service με βάση τον χρόνο ή τα χιλιόμετρα. Αυτό είναι κατανοητό από θέμα εξοικονόμησης χρημάτων, αλλά τα προγραμματισμένα service δεν μας προφυλάσσουν μόνο από τις απρόσμενες βλάβες και αυτές που είναι δυνατόν να διαγνωστούν έγκαιρα.

Μας επιτρέπουν να κρατούμε λειτουργικά τα φθαρτά και αναλώσιμα εξαρτήματα του αυτοκινήτου για ένα περιθώριο πέρα του θεωρητικού ορίου ζωής. Γιατί συχνά εξαρτήματα όπως ο ιμάντας έχουν ζωή μεγαλύτερη από αυτή που δίνει ο κατασκευαστής.
Μας δίνουν δηλαδή ένα χρονικό περιθώριο-πλεονέκτημα το οποίο θα αναλώσουμε μετά την μεγάλη ανάγκη.

Έτσι αν χρειαστεί να χρησιμοποιηθεί το BOV για τον σκοπό που υπάρχει -και λίγο πριν ένα προγραμματισμένο service - θα έχει ακόμα περιθώρια να λειτουργήσει για κάποιο ικανοποιητικό διάστημα.
Φαντάζεστε να το χρειαστείτε ενώ έχουν περάσει 1-2 χρόνια μετά την καθορισμένη αλλαγή του ιμάντα χρονισμού?

2. Προμήθεια & Stock Αναλώσιμων κ Κρίσιμων Εξαρτημάτων.

Θεωρητικά ένας Prepper θα πρέπει να έχει ένα πλήρες στοκ ανταλλακτικών, κάτι που όμως πρακτικά δεν γίνεται.
Αλλά στα αυτοκίνητα μπορούμε να διακρίνουμε 2 τύπων βλάβες. Αυτές που είναι κρίσιμες και ακινητοποιούν το όχημα (έλλειψη λιπαντικού, φθαρμένη φλάντζα) και αυτές που επιτρέπουν την κανονική χρήση για κάποιο διάστημα (όπως ένα φθαρμένο ρουλεμάν τροχού).

Στα πλαίσια του λογικού μπορεί κανείς να αμελήσει για τα εξαρτήματα της δεύτερης περίπτωσης και να επικεντρωθεί σε αυτά της πρώτης που είναι και πιο φθηνά και συνήθως αλλάζουν τακτικά

Αυτά λίγο πολύ είναι.

  • Λάδι κινητήρα, φίλτρο λαδιού, τάπα κ ροδέλα τάπας.
  • Ανταλλακτικές Ασφάλειες 
  • Ανταλλακτικοί υαλοκαθαριστήρες
  • Λάμπες Φαναριών
  • Ανταλλακτικοί Ιμάντες
  • Φίλτρα Αέρα
  •  Κολάρο Νερού Κινητήρα (αν και είναι κάπως σχετική η δυνατότητα αποθήκευσης ελαστικών εξαρτημάτων για μεγάλο διάστημα)
  • Τάπα Ψυγείου
  • Μπαταρία Αυτοκινήτου (αν και έχει νόημα η τοποθέτηση δεύτερης μπαταρίας εξαρχής στο BOV)
  • Λιπαντικά κιβωτίου, υγρά φρένων κτλ
  • Μπουζί και το ανάλογο Καρυδάκι Μπουζί
  • Τακάκια Φρένων
  • Φίλτρα Βενζίνης
  • Αντλία Βενζίνης
  • Συλλογή Κλειδιών, ειδικά για τα περίεργα νούμερα (12,14) & διαγνωστικό κατσαβίδι ηλεκτρολόγου αυτοκινήτου.

Σαφώς και δεν έχει νόημα να κουβαλούμε όλα αυτά συνεχώς στο όχημα, εκτός φυσικά από τα τέσσερα πρώτα που αναφέραμε. Αλλά κάλλιστα μπορούν βρίσκονται σε ένα κιβώτιο δίπλα στον υπόλοιπο εξοπλισμό που θα φορτώσουμε στο όχημα αν έρθει εκείνη η ώρα.
Εξάλλου ΟΛΑ τα παραπάνω είναι εξαρτήματα που θα αλλάξουμε κάποια στιγμή, απλά κάνουμε μια προαγορά τους, και σε καλύτερες τιμές μάλιστα.

3. Γνώση Χρήσης & Επισκευών

Αν η κατοχή όλων αυτών των εξαρτημάτων μας δίνει κάποια ασφάλεια από ελλείψεις και προμήθειας σε απομακρυσμένες περιοχές, δεν είναι σίγουρο ότι και θα υπάρχει δυνατότητα επισκευών.
Η αλήθεια είναι ότι για την αλλαγή όλων των παραπάνω δεν απαιτείται εξειδικευμένη γνώση και εργαλεία, και προφανώς θα μπορεί να την κάνει και ένας επισκευαστής τρακτέρ στο διπλανό ορεινό χωρίο.

Αλλά είναι και εργασίες βατές για αυτόν που πιάνουν τα χέρια του, ίσως με εξαίρεση την αλλαγή του ιμάντα χρονισμού. Βοηθός σε αυτό το Youtube και ένα βασικό όργανο διάγνωσης βλαβών.


Αν το σκεφτούμε είναι χρήσιμο να μπορούμε όλοι μας να κάνουμε αυτές τις απλές επισκευές και αντικαταστάσεις στο αυτοκίνητο μας.
Όχι μόνο για την κακή στιγμή, αλλά και γιατί έτσι οικοδομούμε αυτάρκεια και ανεξαρτησία.

Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Video Time - Κυριακή 25/2/2024

Επιστροφή στο Video Time μετά από καιρό. Αν και δεν είχαμε χρόνο να ποστάρουμε, αυτό δεν σημαίενι ότι δεν έχουεμ συλέψει video για αρκετό καιρό μάλιστα.

Αρχή με Δύο τρόπους εύρεσης την ωρας με μια πυξίδα.



Και Δύο τρόποι διπλώματος του χάρτη.

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο παρακάτω βίντεο. Είναι ένας τρόπος διπλώματος που μπορεί κανείς να "ξεφυλλίζει" και να περιηγείται στον χάρτη χωρίς να χρειαστεί να τον ξεδιπλώνει.

Συνέχεια με αυτοσχέδια μανταλάκια!

Και τέλος ένα λεπτομερές βίντεο δημιουργίας σωστής κόψης στο τσεκούρι από την αρχή.

Ελπίζουμε να τα βρείτε χρήσιμα!





Σάββατο 7 Οκτωβρίου 2023

Οργάνωση Κοινότητας Επιβίωσης 2 - Εγκαταστάσεις - Κτίρια - Υποδομές

Στο άρθρο αυτό θα προσεγγίσουμε το θέμα των υποδομών μιας αυτόνομης κοινότητας επιβίωσης.

Πηγή Φώτο: ADoomsday Survival Communityis Being Built in North Texas

Κύριες Εγκαταστάσεις/ Καταφύγιο

Στα πλαίσια αυτού του άρθρου δεν θα επεκταθούμε γιατί η περιγραφή του αξίζει ξεχωριστής αναφοράς.

Θα πούμε μόνο ότι θα πρέπει να μελετηθεί αν θα πρέπει να είναι απομονωμένο, τι πόρους (όπως ενέργεια και νερό) θα είναι διαθέσιμοι, πόσο ασφαλές θα είναι κτλ.

Δευτερεύων Κτίριο / Καταφύγιο

Πέρα από το κύριο, μια κοινότητα επιβίωσης συνετό είναι να έχει στην διάθεση της και ένα δεύτερο καταφύγιο ή κτίριο.

Και για λόγους ασφάλειας (αν το κύριο καταστραφεί ή καταληφθεί), αλλά και σαν χώρο προσωρινής διαμονής και εναλλακτικής αποθήκευσης πόρων και υλικών.

Οι εγκαταστάσεις αυτές θα πρέπει να είναι σε κάποια απόσταση από την κύρια, ώστε να διασφαλίζεται ότι όσοι βρεθούν στην δευτερεύουσα, να μην γνωρίζουν και την τοποθεσία (ή έστω την διάταξη) της πρώτης.

Έτσι η δευτερεύουσα αυτή εγκατάσταση θα μπορεί να λειτουργεί και σαν:
- Χώρος επαφής με άλλες κοινότητες
- Χώρο συνδιαλλαγών, συναντήσεως με άλλες κοινότητες
- Χώρο διαμονής δοκίμων μελών μέχρι να τεκμηριωθεί η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο τους.
- Χώρο ανάπαυσης και αναδιοργάνωσης των περιπόλων μακράς ακτίνας αναγνώρισης και των scavengers της κοινότητας
- Επιπλέον χώρο καλλιέργειας ή συγκέντρωσης νερού
- Χώρο εκπαίδευσης , ειδικά αν αυτή είναι «θορυβώδης»
- Χώρο εγκατάστασης τεχνικών υποδομών (βλέπε παρακάτω)

Εναλλακτικές Αποθήκες Τροφίμων και Υλικών.

Εφαρμόζοντας την λογική της μη τοποθέτησης όλων των αυγών στο ίδιο καλάθι, η κοινότητα θα πρέπει να διατηρεί δύο εναλλακτικούς χώρους αποθήκευσης. ΑΚΡΙΒΩΣ για την περίπτωση που το καταφύγιο της καταληφθεί (γιατί δεν αξίζει να το υπερασπιστεί με κίνδυνο αντίτιμο ζωής).
Δευτερευόντως ο διαμοιρασμός των αποθηκευμένων τροφίμων μειώνει και τον κίνδυνο απώλειας τους από την φυσική τους αλλοίωση.

Τεχνικές Υποδομές

Αντλιοστάσια - Δεξαμενές

Μια απομακρυσμένη κοινότητα κάποιου μεγέθους απαιτεί ΠΟΛΥ νερό, ειδικά αν καλλιεργεί και τα δικά της τρόφιμα. Στην περίπτωση αυτή η μεταφορά νερού, αλλά και η αποθήκευση του βρόχινου δεν είναι καθόλου επαρκής.
Θα πρέπει λοιπόν να υπάρχει σχεδιασμός άντλησης νερού, είτε από κάποια γεώτρηση (με πρόνοια λειτουργίας χωρίς ηλεκτρικό δίκτυο), είτε με λήψη νερού από ρεύματα ή πηγές.

Σχετικά με την αποθήκευση του νερού, οι ποσότητες είναι τέτοιες που θα πρέπει να ξεφύγουμε από την αντίληψη των φορητών δεξαμενών, και να πάμε σε μεγέθη πισίνας.

Σημαντικό είναι επίσης να διαχωριστούν οι χρήσεις του νερού, κάτι που επηρεάζει (και διευκολύνει αρκετά) και τον τρόπο αποθήκευσης. Το νερό πρέπει να διαχωριστεί και σε νερό πόσης (με αποθήκευση σε καθαρά ασφαλή δοχεία), νερό χρήσης (με αποθήκευσης σε κοινές δεξαμενές), σε νερό άρδευσης (με αποθήκευση σε ανοιχτές δεξαμενές κτλ), σε Grey Water (νερό αποβλήτων πχ νιπτήρων) που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στην άρδευση, και τέλος στο Black Water (νερό αποχέτευσης, με ειδική πρόνοια απόρριψης του).

Επαναλήπτες / Αναμεταδότες

Η πραγματικότητα των ραδιοεπικοινωνιών συνήθους χρήσης είναι ότι η εμβέλεια τους είναι εξαιρετικά περιορισμένη, και περιορίζεται σε αποστάσεις οπτικής επαφής.
Συνεπώς για μεγαλύτερες εμβέλειες χρησιμοποιούνται επαναλήπτες που κατά κανόνα τοποθετούνται σε πλεονεκτικά σημεία από άποψη γεωγραφίας και διάδοσης κυμάτων.
Άρα κατά πάσα πιθανότητα θα πρέπει να τοποθετηθούν σε μεγάλη απόσταση από την κοινότητα, οπότε και απαιτούν ξεχωριστή παροχή ενέργειας και συνεχή έλεγχο και επιτήρηση ασφαλείας.

Καταλύματα Ανάπαυσης – Ανεφοδιασμού - Ανασυγκρότησης (Bivouacs)

Με τον όρο αυτό εννοούμε την κατασκευή και την χρήση από την κοινότητα μικρών και κρυφών χώρων για την αναδιοργάνωση των ομάδων που κινούνται σε κάποια απόσταση από την κοινότητα.
Ακριβώς σαν τους χώρους διασποράς των στρατιωτικών περιπόλων.

Σχετικά με τον εξοπλισμό τους, είναι λογικό να είναι εφοδιασμένοι με τα όλα τα απαραίτητα για τον εξοπλισμό ή τον ανεφοδιασμό όσων κινούνται (με εξαίρεση τα «ευαίσθητα» υλικά). Χρήσιμο θα ήτανε να υπάρχουν και ευκολίες, όπως δυνατότητα διανυκτέρευσης, δεξαμενής νερού, τουαλέτας κτλ.

Πρακτικά μιλάμε για καλύβες ανάγκης που συναντά κανείς στα βουνά του εξωτερικού, αλλά θα μπορούν να είναι χώροι και στον περιαστικό ιστό, όπως αποθήκες, χώροι εργασίας κτλ.

Στην περίπτωση αυτή θα πρέπει να προνοούνται μέτρα ασφαλείας και περιστασιακής μόνο χρήσης. Με αυτό το σκεπτικό, οι χώροι διασποράς θα πρέπει να είναι «αποστειρωμένοι» από πληροφορίες. Να μην υπάρχουν χάρτες, λίστες συχνοτήτων, οδηγίες κατεύθυνσης και συμπεριφοράς.

Επίσης για τυχόν χρήση τους σαν σημεία άφεσης μηνυμάτων, τα σημεία αυτά θα πρέπει να βρίσκονται σε μια λογική απόσταση από αυτούς.

Οι χώροι αυτοί θα μπορούν να χρησιμοποιούνται και σαν σημεία συνάντησης/ συγκέντρωσης για τα μέλη της κοινότητας που κατευθύνονται προς αυτήν σε καταστάσεις κινδύνου ή ανάγκης (δείτε και το άρθρο 1. Απομάκρυνση και Διαφυγή Μελών Οικογένειας).

Δευτέρα 29 Μαΐου 2023

Οργάνωση Κοινότητας Επιβίωσης - 1. Απομάκρυνση και Διαφυγή Μελών Οικογένειας

Το άρθρο αυτό είναι ένα από τα πολλά που ετοιμάζουμε και περιγράφουν την συγκρότηση και την οργάνωση μιας απομακρυσμένης κοινότητας επιβίωσης -σε θεωρητικό επίπεδο πάντα. Κάτι σαν Thought  Experiment.

Τα άρθρα δεν θα ποστάρονται με την σειρά οργάνωσης μιας κοινότητας, αλλά με την σειρά που βολεύει και γράφονται, σύμφωνα δηλαδή με την όρεξη και τον διαθέσιμο χρόνο μας.

Σενάριο: Το "μεγάλο" καταστροφικό γεγονός που όλοι φοβόμασταν και περιμέναμε, έχει μόλις συμβεί. Η κοινότητα επιβίωσης που συγκροτήσαμε -και ειδικά η οργάνωση και τα σχέδια της- πρόκειται να δοκιμαστεί. Όσο τα πράγματα εξελίσσονται, η διοίκηση και η οργανωτική ομάδα τα εξετάζουν και τα αναθεωρούν σε πραγματικό χρόνο...


Απομάκρυνση και Διαφυγή Μελών Οικογένειας

Αν το σκεφτούμε καλύτερα, ο αρχηγός της κάθε οικογένειας λείπει για τουλάχιστον 10 ώρες από το σπίτι, και πολλές φορές σε σημαντική απόσταση από αυτό. Επίσης κανένας δεν μπορεί να κάνει συμφωνία με την τύχη ότι το κάποιο κακό θα συμβεί όσο θα βρίσκεται με την οικογένεια του.
Μπορεί βέβαια η οικογένεια να έχει το δικό της σχέδιο απομάκρυνσης από την εστία του "γεγονότος", αλλά στα πλαίσια της συμμετοχής σε μια κοινότητα επιβίωσης, μπορεί η ίδια η κοινότητα να αναλάβει την απομάκρυνση, και την συγκέντρωση των οικογενειών στις εγκαταστάσεις της.

Ο απαραίτητος σχεδιασμός για την περίπτωση αυτή θα πρέπει να περιλαμβάνει:

  • Την αξιολόγηση της κατάστασης από τους οργανωτές (την επιτροπή "σοφών").
  • Το σχέδιο κινητοποίησης και επικοινωνίας με τις οικογένειας που έχουν την ανάγκη διαφυγής.
  • Τον σχεδιασμό της επιχείρησης "διάσωσης" ως προς το μέσα, το προσωπικό, τον χρόνο Την διαδρομή και τις επιμέρους ενέργειες.
  • Την αντιμετώπιση καταστάσεων ανάγκης κατά την "επιχείρηση".

Για του σκοπούς αυτού του άρθρου λοιπόν, ας υποθέσουμε ότι η μητέρα με τα δύο παιδία πρέπει να απομακρυνθούν από το σπίτι εγκαίρως, με την βοήθεια της κοινότητας, καθώς ο πατέρας λείπει σε επαγγελματικό ταξίδι.

Ο υπεύθυνος ασφάλειας" λοιπόν της κοινότητας, επικοινωνεί μαζί τους, τους καθοδηγεί να παραμείνουν στο σπίτι, να συγκεντρώσουν τα προσωπικά αντικείμενα και τον εξοπλισμό ανάγκης/επιβίωσης, και να περιμένουν τα αυτοκίνητα της κοινότητας που θα τους απομακρύνουν.

Η κοινότητα έχει προγραμματίσει την διάθεση τριών οχημάτων για αυτόν το σκοπό, το καθένα με τα δικά του χρήσιμα πλεονεκτήματα.
Ένα 4χ4 (ή εναλλακτικά ένα μεγάλο SUV) για τον όγκο, το βάρος, την ιπποδύναμη και τους χώρους του, το οποίο θα ηγείται της αυτοκινητοπομπής σαν όχημα αντίδρασης/ασφάλειας
Ένα βανάκι ή mini bus 9-13 ατόμων για την μεταφορά των οικογενειών.
Και ένα επιβατικό αυτοκίνητο συνοδείας - ίσως σε έκδοση GT- για την ευελιξία και την ταχύτητα του.
Σε κάθε όχημα θα υπάρχει απαραιτήτως και ένας συνοδηγός.

Στην περίπτωση μας η οικογένεια διαθέτει εύκαιρα και τα δύο αυτοκίνητα της, οπότε το ένα από αυτά θα λειτουργήσει σαν αυτοκίνητο συνοδείας. Έτσι κρίνεται σωστό να διατεθούν δύο οχήματα για την αποστολή.

Βάσει του σχεδίου αντίδρασης της ίδιας της οικογένειας το δεύτερο αυτοκίνητο θα παραμείνει για χρήση από τον σύζυγο, γιατί αυτός θα προσπαθήσει -σε κάθε περίπτωση- να φτάσει στο σπίτι πριν μεταβεί στην κοινότητα.

Η μητέρα λοιπόν ειδοποιείται να ετοιμαστεί.
Κύριο μέλημα της είναι βέβαια τα παιδιά, αλλά αν δεν υπάρχει άμεσος κίνδυνος, σε πρώτο χρόνο φροντίζει για τα ΒugOutBags των μελών, και για όποια προσωπικά αντικείμενα χρειαστούν.
Σε δεύτερο χρόνο φροντίζει να φορτώσει στο αυτοκίνητο που θα πάρει ότι εφόδια και  εξοπλισμό αναφέρει το σχέδιο, και ετοιμάζει το σπίτι για αποχώρηση.
Στη συνέχεια παραμένει σε επικοινωνία με την κοινότητα και περιμένει.

Λίγο αργότερα τα δύο οχήματα της κοινότητας (ένα 4x4 και ένα βανάκι) φτάνουν στην μονοκατοικία της οικογένειας που βρίσκεται στα περίχωρα της πόλης.

Τα οχήματα παρκάρουν με μέτωπο στις δύο διαφορετικές κατευθύνσεις του δρόμου. Οι οδηγοί τους στέκονται εκτός, παρατηρώντας ο καθένας την κατεύθυνση του.
Οι συνοδηγοί φτάνουν στην είσοδο, και ταυτοποιούνται με συνθηματικό, ή και με αναγνώριση μέσω φωτογραφίας που έχει αποσταλεί στην οικογένεια, αν και θα πρέπει τα μέλη να γνωρίζονται ήδη μεταξύ τους .

Ο συνοδηγός του van παίρνει τα κλειδιά του οχήματος της οικογένειας, και αναλαμβάνει να επιτηρεί το πίσω μέρος του οικοπέδου, διακόπτει τις εξωτερικές παροχές νερού και φυσικού αερίου, και ελέγχει ότι όλα τα παράθυρα και οι πόρτες είναι κλειστά και ασφαλισμένα.

Ο συνοδηγός του 4x4 παραλαμβάνει, από την μητέρα, ένα σχεδιάγραμμα με τα κρίσιμα σημεία του σπιτιού, και εξασφαλίζει ότι κρίσιμα υλικά όπως, φάρμακα, όπλα, καύσιμα, ασύρματοι, ιατρικές συσκευές (Σημ. 1) και χρήσιμα υλικά (όπως ένα φορητό φωτοβολταϊκό σύστημα) είναι έτοιμα προς φόρτωση.

Στη συνέχεια, συνοδεύει την οικογένεια στο βανάκι (ή σε κοντινό, ασφαλές και διακριτικό σημείο) μαζί με ότι από τα προσωπικά είδη και τα σακίδια BOB είναι εύχερο να κουβαληθούν. Έτσι η οικογένεια είναι υπό την επίβλεψη των οδηγών και μπορεί άμεσα να απομακρυνθεί.

Στη συνέχεια αυτός επιστρέφει στο σπίτι και ακολουθώντας το σχεδιάγραμμα, εξασφαλίζει ότι όλα είναι ασφαλισμένα, έχει διακοπεί η παροχή νερού και ρεύματος και ο συναγερμός λειτουργεί σε εφεδρική ισχύ. Επίσης ελέγχει αν τα προγραμματισμένα από πριν για τον σύζυγο υλικά και εξοπλισμός, είναι διαθέσιμα και στην θέση τους. (Σημ. 2)

Τέλος, αυτός και ο δεύτερος συνοδηγός φορτώνουν στα οχήματα ότι είναι σχεδιασμένο και εύχερο από θέμα χρόνου, με τα καύσιμα πάντα στην καρότσα του 4x4.

Τα άτομα στα αυτοκίνητα έχουν κατανεμηθεί πια ως εξής. Μόνος του ο οδηγός του 4x4. Ο οδηγός του van παραμένει αλλά τώρα έχει συνοδηγό τον αρχηγό της αποστολής και μεταφέρει την οικογένεια (Σημ. 3). Το αυτοκίνητο της οικογένειας γίνεται το τρίτο στην σειρά όχημα της αυτοκινητοπομπής και οδηγείται από το τέταρτο άτομο της αποστολής. (Σημ. 4).

Η πόρτα του οικοπέδου ασφαλίζει και τα οχήματα αναχωρούν.

Σχέδιο Επικοινωνιών

Το αντικείμενο είναι τεράστιο, και απαιτεί σειρά άρθρων για να καλυφθεί. Πολύ σύντομα θα αναφερθούμε στα μέσα που μπορούν να χρησιμοποιηθούν και στις τεχνικές που θα πρέπει να έχουν δοκιμαστεί από πριν. 

Πέρα λοιπόν από τα συνηθισμένα μέσα όπως σταθερό τηλέφωνο, κινητό τηλέφωνο, και ασύρματοι, θα πρέπει να έχουμε υπόψιν και τα υβριδικά συστήματα που γεφυρώνουν μέσα επικοινωνίας μεταξύ τους, πολλές φορές μέσω internet. Όπως τα Free Radio Network, την διασύνδεση VoIP εφαρμογών (πχ Zello) με ασυρματικά συστήματα, και την χρήση δορυφορικών υπηρεσιών, όπως αυτών της Garmin και της SPΟT.

Επίσης πιο εξειδικευμένα μπορούν να εφαροστούν η διασύνδεση της κινητής τηλεφωνίας με κάποιο ιδιόκτητο αναμεταδότη της κοινότητας, και η εύρεση θέσης μέσω τριγωνισμού πομπού έκτακτης ανάγκης, η και η χρήση ραδιοερασιτεχνικών modes που επιτρέπουν την αποσοτλή δεδομένων θέσης.

Σχετικά με τις τεχνικές θα πρέπει να έχει καταρτιστεί σχέδιο επικοινωνιών και σε οικογενειακό επίπεδο (μεταξύ των μελών της οικογένειας) και μεταξύ οικογένειας και κοινότητας σε ένα τριγωνικό σχήμα. Αρχηγός-Οικογένεια-Κοινότητα.
Αυτό θα περιλαμβάνει συχνότητες, "τυφλά" σημεία κάλυψης, εναλλακτικά μέσα επικοινωνίας, ασφάλεια επικοινωνιών

Επιπλοκές & Εναλλαγές

Ίσως ή δεύτερη μεγαλύτερη και πιο επικίνδυνη επιπλοκή (μετά την συνάντηση εχθρικού όχλου) στο σχέδιο να είναι η εύρεση εμποδίων κατά την διαδρομή.
Είτε πρόκειται για κατεστραμμένο οδικό δίκτυο, ή για μπλοκαρισμένες διαδρομές ή περιοχές.
Είναι προφανές ότι στα σχέδια της οικογένειας και της κοινότητας θα πρέπει να έχουν βρεθεί και αναγνωριστεί εναλλακτικές διαδρομές. (Σημ. 5)
Επίσης, συχνά στις αυτοκινητοπομπές προηγείται άλλο όχημα ή μέσο για την έγκαιρη ανίχνευση εμποδίων, και στην περίπτωση του σεναρίου μας πιθανόν να βοηθούσε και η χρήση ενός τηλεκατευθυνόμενου.

Μια επίσης πιθανή περίπτωση είναι η μηχανική βλάβη ενός του αυτοκινήτου. Για αυτόν ακριβώς τον λόγο, επιλέγεται να υπάρχουν όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα, ώστε το convoy να μην χάσει την δυναμική του.

Τέλος -και αν υπάρχει η δυνατότητα μέσων και απόστασης/γεωγραφικής κατανομής των οικογενειών- χρήσιμο θα ήτανε να διασπαρούν οχήματα σε κομβικά σημεία στην ευρύτερη περιοχή που θα δρουν σαν εφεδρικά, σαν κινητά παρατηρητήρια, αλλά και σαν σημεία συγκέντρωσης για μελή της κοινότητας που θα αναγκαστούν να κινηθούν αυτόνομα.

Εναλλακτική Περίπτωση - Η Οικογένεια Διαμένει σε Διαμέρισμα σε Πολυσύχναστο Δρόμο

Στην περίπτωση το σχέδιο τροποποιείται και εφαρμόζεται ως εξής:
Αν λόγω κίνησης τα οχήματα δεν μπορούν να σταθμεύσουν, κάνουν συντονισμένους κύκλους.

Επειδή το διαμέρισμα κρίνεται σαν πιο ασφαλές χώρος από την είσοδο μιας πολυκατοικίας, η οικογένεια παραμένει εκεί. Μαζί της μένει ο αρχηγός της αποστολής/συνοδηγός του 4x4.

Αν είναι εφικτό ετοιμάζεται το αυτοκίνητο της οικογένειας από τον συνοδηγό του van. Αυτός λειτουργεί και σαν τα μάτια της αποστολής στην είσοδο της πολυκατοικίας και συντονίζει τις κινήσεις των άλλων δύο οχημάτων.

Στη συνέχεια προσεγγίζει το βανάκι εμπρός και το 4x4 πίσω του, έτσι ώστε το 4x4 να μπλοκάρει την κυκλοφορία, όσο η οικογένεια επιβιβάζεται στο βανάκι.

Αν δεν υπάρχει χρόνος, η σύνηθης σειρά των δύο αυτοκινήτων αυτών αντιστρέφεται, με το van μπροστά, και απομακρύνεται άμεσα η οικογένεια.
Στη συνέχεια αναχωρεί το τρίτο αυτοκίνητο.
Στο τέλος τα οχήματα -με συνεχή επικοινωνία- συναντιούνται σε προκαθορισμένο σημείο ή πάνω στην ίδια την διαδρομή διαφυγής.

Σημειώσεις

Σημ. 1 - Ο λόγος που τέτοια αντικείμενα απομακρύνονται (ειδικά τα όπλα) δεν είναι μόνο η μεγάλη χρησιμότητα τους. Είναι και ότι δεν θα πρέπει να πέσουν στα χέρια ανθρώπων που πιθανόν να λεηλατήσουν το σπίτι.

Σημ. 2 - Όλα αυτά γίνονται ώστε αφενός να ελαφρυνθεί η μητέρα από καθήκοντα όσο είναι υπό συνθήκες stress, αλλά και να διεκπεραιώσει ενέργειες που οι γυναίκες δεν ασχολούνται συνήθως.

Σημ. 3 - Η μεταφορά της οικογένειας με το βανάκι γίνεται για δύο λόγους. Αφενός γιατί αυτό έχει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό (επικοινωνίες, θωράκιση, υλικά διάσωσης κτλ), αλλά και γιατί είναι γνωστή και η μηχανική του κατάσταση και αξιοπιστία.

Σημ. 4 - Στην περίπτωση μας το αυτοκίνητο της οικογένειας χρησιμοποιείται σαν όχημα ελιγμού (δείτε τα άρθρα στο NotableNotes 53 - Οργάνωση και Τακτικές Διαφυγής με Αυτοκινητοπομπή, σαν εφεδρικό όχημα σε περίπτωση βλάβης, αποτελεί και πόρο για την κοινότητα και τέλος διασφαλίζεται η προστασία του (πχ από κλοπές ή βανδαλισμούς) μέχρι να επανέλθει η κανονικότητα.
Αλλά καθώς προέχει η ασφάλεια των ανθρώπων, θα πρέπει να θεωρείται αναλώσιμο. Και με το σκεπτικό αυτό, έχει τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο στο σχέδιο απομάκρυνσης, ώστε αυτό να λειτουργήσει σαν να μην υπάρχει. Και σε περίπτση ανάγκης να μπορεί να εγκαταλειφτεί.

Σημ. 5 - Με την λέξη "αναγνωριστεί", εννοούμε την περιοδική δοκιμή αυτών των διαδρομών, ακόμα και την νύχτα, και τη συλλογή και ανανέωση των πληροφοριών για αυτές. Όπως τα δύσκολα ή επικίνδυνα σημεία, τη λήψη φωτογραφιών σε δύσκολες διασταυρώσεις, τη προετοιμασία χάρτη σε συσκευή πλοηγού -αλλά και σε χαρτί- και τη μέτρηση του χρόνου και της κατανάλωσης καυσίμου για αυτές.

Κυριακή 30 Απριλίου 2023

Notable Notes 53 - Οργάνωση και Τακτικές Διαφυγής με Αυτοκινητοπομπή (Convoy)

Με αφορμή την πρόσφατη διαφυγή Ελλήνων από το Σουδάν, όπου με δικά τους μέσα και τρόπο έφτασαν στο αεροδρόμιο, καλό είναι να δούμε μερικά άρθρα σχετικά με την οργάνωση της αυτοκινητοπομπής, που ακριβώς για τον σκοπό αυτό έχουμε στο αρχείο μας.

(το αντικείμενο είναι ΤΕΡΑΣΤΙΟ, και σκόπιμα αφήσαμε εκτός των προτάσεων πληροφοριακό υλικό σχετικό με αντικείμενα που απαιτούν εκπαίδευση, όπως οι ελιγμοί διαφυγής, η αντίδραση σε επίθεση κτλ.)

 

Convoy Tactics For Mass Evacuations

RoadTrip - Applying Military Convoy Techniques to Your Next Adventure

How to Drive Through a High-Risk Environment

Moving By Vehicle in High Threat Environments

Vehicle-borne Movement and Procedures – Team Tactics for Preppers

Military Contractor Vehicle Movement in Combat Theaters

Και κάποιο λίγο πιο προχωρημένο, που αγγίζει τις στρατιωτικές τακτικές,

Some Principles of Convoy Operations in Operations Other Than War

Καλή Μελέτη!

 

 

 

 

 

 


Σάββατο 5 Νοεμβρίου 2022

Εφεδρική Ισχύς για Lαptop

Μια πρόσφατη αγορά Lαptop μας έβαλε στην διαδικασία δημιουργίας ενός συστήματος εφεδρικής ισχύος για αυτό.

Η δουλειά μας πηγαίνει συχνά μακριά από τα δίκτυα ρεύματος, αλλά δευτερεύον κινητρο είναι και το preparedness που ακολουθούμε.


Στην φωτογραφία φαίνονται:

Και τα δύο έχουν αρκετή ισχύ (watt) ώστε να καλύψουν τις απαιτήσεις του Lαptop.

Και στην παρακάτω φώτο φαίνεται ένα τροφοδοτικό πολλαπλών βολτάζ που συνδέεται στην υποδοχή του αναπτήρα του αυτοκινήτου.