_

Κυριακή, 18 Σεπτεμβρίου 2011

Guest Writer: Αποθηκεύοντας Τρόφιμα

Καιρός λοιπόν για μερικές προτάσεις αποθήκευσης τροφίμων για τους δύσκολους καιρούς.
Αλλά θα αφήσουμε κάποιον άλλο να σας καθοδηγήσει, που και είναι και καλύτερα κατατοπισμένος, και θα σας είναι και γνωστός.

 Ευτύχης Μπλέτσας  - Οι Κορυφαίες Τροφές Μαγειρικής Επιβίωσης

Από τη Μαγειρική Οικονομία στην Μαγειρική Λιτότητα και από εκεί στην Μαγειρική Επιβίωση.
Μία πολύ συχνή ερώτηση που μου κάνουν τελευταία είναι ποιες τροφές θα ήθελα να έχω σε μεγάλη ποσότητα αν βρισκόμουν σε κατάσταση επιβίωσης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα αν ήμουν σε ένα ερημικό νησί για ένα χρόνο ή για κάποιον κακό λόγο έπρεπε να μείνω αποκλεισμένος σπίτι. Μάλλον αυτή η ερώτηση αυτή είναι δημοφιλής επειδή πλησιάζουμε το 2012, η παγκόσμια οικονομία και γεωπολιτική σταθερότητα κρέμεται σε μία κλωστή, στην Ελλάδα φοβόμαστε όσα είδαμε να συμβαίνουν πριν από 10 χρόνια στην Αργεντινή και επειδή συνεχώς συμβαίνουν πρωτόγνωρα καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές.  Αν λοιπόν μπορούσα να επιλέξω 10 τρόφιμα, αυτά θα ήταν τα παρακάτω:
1. Νερό
Αν και το νερό δεν θεωρείται από πολλούς τρόφιμο, είναι πιο σημαντικό από οτιδήποτε άλλο. Το σώμα μας έχει μεγαλύτερη ανάγκη από νερό από ότι έχει για φαγητό. Θα ήταν λοιπόν έξυπνο να εξασφάλιζα μεγάλη ποσότητα καθαρού νερού ή κάποιο σύστημα (με φίλτρα ή ταμπλέτες) για να καθαρίζω το νερό που θα πίνω. Είναι επίσης καλή ιδέα να έχετε κάποια μεγάλα μπιτόνια και καθαρά βαρέλια για να μπορείτε να αποθηκεύετε νερό.
2. Ολόκληρο Σιτάρι
Το ολόκληρο σιτάρι είναι μία υπερτροφή που από μόνη της μπορεί να σε θρέψει για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεν εννοώ ούτε αλεύρι αλλά ούτε ζυμαρικά. Το ολόκληρο σιτάρι έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και αν φυλαχτεί καλά μπορεί και να διατηρηθεί για 20-25 χρόνια! Όταν τρώγεται στην ολόκληρη του μορφή μας προσφέρει πολλά ευεργετικά συστατικά όπως βιταμίνες Β και φυτικές ίνες. Το σιτάρι ήταν για χιλιάδες χρόνια η βάση της διατροφής στην χώρα μας. Το καλό με το σιτάρι είναι ότι μπορείς να το φας ωμό. Μπορείς να το μουλιάσεις και να το φας ή και να το φυτρώσεις, κάτι που ενεργοποιεί τα ένζυμά του και απογειώνει την περιεκτικότητα του σε πολύτιμες θρεπτικές ουσίες. Με φυτρωμένο σιτάρι μπορείς να φτιάξεις και ψωμί τύπου «εσσέων», το αγαπημένο μου ψωμί! Είναι επίσης καλή ιδέα να έχεις και δημητριακά έτοιμα προς κατανάλωση πχ φρυγανιές, κριτσίνια, παξιμάδια. Οι αγαπημένες μου επιλογές είναι τα Κρητικά κριθαροκούλουρα.
3. Όσπρια
Όλα τα όσπρια είναι εξαιρετικές τροφές Μαγειρικής Οικονομίας και Επιβίωσης επειδή είναι θρεπτικά και διατηρούνται για πολύ καιρό. Τα όσπρια περιέχουν πολλές πρωτεΐνες και σύνθετους υδατάνθρακες που μας προσφέρουν ενέργεια. Αν και το αγαπημένο μου όσπριο είναι τα ρεβίθια, θεωρώ τις φακές ανώτερο σε κατάσταση επιβίωσης επειδή θέλει λιγότερη ώρα βράσιμο. Εκτός αυτού οι φακές γίνονται φύτρα ευκολότερα από ότι οποιοδήποτε άλλο όσπριο. Αν μουλιάσουν και μείνουν σε βαμβάκι ή ένα σουρωτήρι, γρήγορα φυτρώνουν και σε μερικές μέρες μεγαλώνουν. Τρώγοντας τις φύτρες είναι σαν να τρως φρέσκα λαχανικά. Τα φύτρα είναι ολοζώντανη τροφή που περιέχει πολλές βιταμίνες, χλωροφύλλη και ένζυμα. Όλα αυτά είναι απαραίτητα αν δεν υπάρχουν διαθέσιμα φρέσκα φρούτα και λαχανικά.
4. Ελαιόλαδο
Το έξτρα παρθένο ελαιόλαδο είναι το χρυσάφι της Μεσογειακής διατροφής. Το θεωρώ ως το καλύτερο έλαιο που υπάρχει στον κόσμο. Αν φυλαχτεί καλά διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα και αποτελεί μία εξαιρετική πηγή ενέργειας που μπορεί να καλύψει σημαντικό μέρος των ημερήσιων αναγκών σε ενέργεια. Με συνδυασμό με σιτάρι και φακές, μπορεί να δημιουργήσει ένα πλήρες θρεπτικό και ισορροπημένο γεύμα. Το ελαιόλαδο είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και για το λόγο αυτό πρέπει να καταναλώνεται ωμό, ειδικά όταν είναι απαραίτητο να πάρουμε από αυτό όλα τους τα πολύτιμα θρεπτικά συστατικά.
5. Ω3 Λιπαρά Οξέα
Τα ω3 λιπαρά οξέα είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του οργανισμού μας. Είναι συνεπώς απαραίτητο να φροντίσω να έχω μία καλή πηγή Ω3. Μία επιλογή θα ήταν κονσέρβες λιπαρά ψάρια όπως σαρδέλες και σκουμπρί. Οι κονσέρβες με λιπαρά ψάρια θα μου παρείχαν και πρωτεΐνες υψηλής βιολογικής αξίας. Μία εναλλακτική πηγή Ω3 που θα μπορούσα ευκολότερα να έχω σε μεγάλη ποσότητα αφού στοιχίζει πολύ λιγότερο, είναι ο λιναρόσπορος. Αν και συνήθως χρησιμοποιείται ως τροφή για πουλιά, προσωπικά τον θεωρώ ως μία από τις κορυφαίες υπερτραφές Μαγειρικής Οικονομίας.
6. Σπιρουλίνα
Η Σπιρουλίνα είναι από τα λίγα πλήρη τρόφιμα στον Πλανήτη. Θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές υπερτροφές στον πλανήτη. Είναι ουσιαστικά ένα φύκι με τεράστια περιεκτικότητα σε χλωροφύλλη, βιταμίνες και ένζυμα. Περιέχει πλήρη πρωτεΐνη και ουσίες που δύσκολα βρίσκουμε αλλού. Πολύ σημαντικό είναι ότι περιέχει βιταμίνη Β12 που σε περίπτωση διατροφής χωρίς ζωικά προϊόντα είναι άκρως απαραίτητη. Μάλλον αδικώ τη Σπιρουλίνα που δεν την έχω πιο πάνω στη λίστα. Η αλήθεια είναι πως αν θα έπρεπε να επιλέξω ένα μόνο πράγμα, αυτό θα ήταν η σπιρουλίνα. Αναλογικά με τον όγκο και το βάρος η Σπιρουλίνα περιέχει περισσότερα θρεπτικά συστατικά από όλα τα άλλα τρόφιμα της λίστας. Αν είχα ένα μπαούλο και έπρεπε να το γεμίσω με ένα μόνο πράγμα, θα επέλεγα αυτό χωρίς δεύτερη κουβέντα.
(Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τη Σπιρουλίνα καθώς και πληροφορίες σχετικά με το που μπορείτε να βρείτε σε πολύ οικονομική τιμή, διαβάστε αυτό το κείμενο: bletsas.gr/spirulina )
7. Goji Berries και ACAI BERRY κάψουλες
Τα διάφορα Berries είναι από τα φρούτα που περιέχουν τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις αντιοξειδωτικών, βιταμινών και άλλων πολύτιμων ιχνοστοιχείων. Τα κόκκινα και τα σκουρόχρωμα φρούτα της οικογένειας αυτής είναι από τις πιο σημαντικές υπερτροφές του πλανήτη. Πρώτα στη λίστα τα Goji Berries που θα μπορούσα να έχω πολλά σε αποξηραμένη μορφή. Μία άλλη εναλλακτική είναι τα blueberries που καλλιεργούνται και στη Δράμα. Διάσημα έχουν επίσης γίνει και τα Acai Berries που κυκλοφορούν σε μορφή χυμού ή σε κάψουλες. Οι κάψουλες θα ήταν ιδανικές για να έχω μαζί μου μεγάλο στοκ. Αν όμως ήθελα κάτι πολύ πιο οικονομικό, θα επέλεγα αποξηραμένα cranberries ή ακόμα και σταφίδες που αν και δεν έχουν τη θρεπτική αξία των Goji και Acai, είναι όμως και αυτές μία εξαιρετική τροφή με μεγάλη διάρκεια ζωής.
(Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για τα Acai Berries καθώς καθώς και πληροφορίες σχετικά με το που μπορείτε να βρείτε σε οικονομική τιμή, διαβάστε αυτό το κείμενο: bletsas.gr/acai-berry )
8. Καθαρό κακάο ή Σοκολάτες 70%+
Είμαι λάτρης του καθαρού ακατέργαστου κακάο. Το θεωρώ μία από τις κορυφαίες υπερτροφές στον πλανήτη. Μαζί με τη λιγότερο γνωστή σκόνη «Μάκα» που προέρχεται από μία ρίζα της Ν. Αμερικής, είναι οι 2 «θεϊκές» τροφές των Μάγια που προσφέρουν δύναμη, ενέργεια και ευεξία. Σε κατάσταση επιβίωσης θα προτιμούσα να έχω ατέλειωτες σοκολάτες με καθαρό κακάο πάνω από 70-80%. Το ποσοστό που δεν είναι κακάο είναι ζάχαρη και η ζάχαρη δεν είναι ότι καλύτερο για τον οργανισμό. Οι σοκολάτες θα αποτελούσαν και μία εξαιρετική παρηγοριά σε κατάσταση επιβίωσης.
9. Μέλι
Το μέλι είναι η ιδανική γλυκαντική ουσία σε περίπτωση ανάγκης. Μας προσφέρει άμεση ενέργεια που είναι απαραίτητη αν χρειάζεται να κάνουμε έντονη χειρονακτική δουλειά. Αν το ανακατέψουμε με σουσάμι (ταχίνι) ή λιναρόσπορο, μπορεί να αποτελέσει ένα πλήρες δυναμωτικό σνακ. Το καλό με το μέλι είναι ότι περιέχει πολύτιμα ιχνοστοιχεία και ότι διατηρείται για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αν συντηρηθεί σωστά μπορεί να μείνει αναλλοίωτο για πάνω από 5 χρόνια! Προτιμήστε μέλι συσκευασμένο σε μεταλλικά δοχεία επειδή διατηρεί αναλλοίωτα τα θρεπτικά και γευστικά του χαρακτηριστικά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
10. Σκόρδο
Το σκόρδο θα το ήταν το υποκατάστατο φαρμάκων. Αυτό θα κρατούσε και τις λοιμώξεις μακριά αλλά και διάφορα ενοχλητικά ζωύφια που δεν αντέχουν την μυρωδιά. Αν στο ερημικό νησί ήμουν μόνος δε θα είχα πρόβλημα με τη μυρωδιά και έτσι θα μπορούσα να τρώω καθημερινά.  Το σκόρδο εκτός από τη νοστιμιά που θα πρόσθετε στα γεύματα θα ήταν και ένας από τους σημαντικότερους φρουρούς της καλής υγείας. Αν σας ενοχλεί η μυρωδιά του σκόρδου, μπορείτε να επιλέξετε τις κάψουλες.
Επίλογος
Αυτά είναι λοιπόν τα πράγματα που θα ήθελα να έχω σε μεγάλη ποσότητα αν χρειαζόταν να ζήσω αποκλεισμένος για μεγάλο χρονικό διάστημα. Ελπίζω να μη χρειαστεί ποτέ να φτάσουμε στο σημείο αυτό. Αν όμως υπάρχει κάποιος που πιστεύει τις διάφορες θεωρίες συνομωσίας, αναμένει τα διάφορα σενάρια για το 2012 ή απλά ανησυχεί με όλα όσα γίνονται στον κόσμο σήμερα, μπορεί να τυπώσει αυτή τη λίστα και να προμηθευτεί από τώρα τα παραπάνω. Και αφού τα πάρετε μην τα αφήσετε να κάθονται. Αν καταναλώνετε τα παραπάνω σε καθημερινή βάση, είναι πολύ πιθανό ότι θα έχετε περισσότερη υγεία, ευεξία και ενέργεια.
Δείτε σχετικό βίντεο (στα Αγγλικά).
Link για την αρχική ανάρτηση
Ο Ευτύχης Μπλέτσας είναι συγγραφέας της «Μαγειρικής Οικονομίας», παρουσιαστής στην «Κουζίνα της Μαμάς» και στα «Μουσικομαγειρέματα». Βρείτε τον Ευτύχη στο bletsas.gr και στο awakening.gr

Σημείωση: Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τον Ευτύχη για την ευγενική παραχώρηση του κειμένου, και ελπίζουμε να έχουμε περισσότερα στο μέλλον από αυτόν.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου